KAYMAKAMLIK İLÇE YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ

                                                                                                          T.C.

                                                                                      MENDERES KAYMAKAMLIĞI

                                                                                        İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü

HİZMET STANDARTLARI TABLOSU

 

SIRA NO

VATANDAŞA SUNULAN HİZMETİN ADI

BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELER

HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ EN GEÇ SÜRE

 

1-

2886 SAYILI DEVLET İHALE

KANUNUN 75. MADDESİ GEREĞİNCE

TAHKİKAT

(ECRİMİSİL VE TAHLİYE)

  1. İlgili kurumun talep yazısı
  2. Boşaltılması istenilen yer için yapılan tebligat,
  3. Kira sözleşmesi ve diğer her türlü bilgi ve belgeler.

 

 

                15 gün

 

2-

4341 SAYILI MUHTAÇ ERBAŞ VE ER AİLELERİNİN ÜCRETSİZ

TEDAVİLERİNİN SAĞLANMASI HK.

(MUHTAÇLIK KARARI)

  1. Başvuru Formu (Muhtar onaylı),
  2. Askerlik Şubesi Başkanlığından, asker olduğuna dair belge,
  3.  Nüfus cüzdanı fotokopisi.

 

                15 gün

 

3-

5510 SAYILI SOSYAL SİGORTALAR

VE GENEL SAĞLIK SİGORTASI

KANUNUNUN GEÇİCİ 1’İNCİ

MADDESİNİN 2'NCi FIKRASI

GEREĞİNCE 5434 SAYILI EMEKLİ

SANDIĞI KANUNUNUN 108

(MÜLGA:" 15/2006-5510/106 MD.) MADDESİ GEREĞİNCE

(MUHTAÇLIK KARARI)

  1. Matbu Dilekçe,
  2. Mal Bildirim Formu (2 Adet),
  3. Nüfus Cüzdanı Fotokopisi,
  4. Öğrenci ise öğrenci olduğuna dair belge, çalışıyor ise bordro,
  5. Sağlık Kurulu Raporu (%40 ve üzeri).

 

 

 

                 7 gün

 

4-

YIPRANMIŞ, KAYBOLMUŞ VEYA ÇALINMIŞ MÜHÜR MÜRACAATI

  1. Muhtarlık mührünün yıprandığı, kaybolduğu veya çalındığını bildirir dilekçe
  2. Mühür çalındı ise Kolluk Kuvvetlerince hazırlanmış tutanak.
  3. Mühür Beratı.       
  4. Yıpranmış ise Mühür örneği
  5. Resmi Mühür Yönetmeliği'nde belirtilen hesaplardan birine yatırılmış Mühür bedeli dekontu.

                   1 ay

5-

LOKAL (İÇKİSİZ/İÇKİLİ) İZİN BELGESİ DÜZENLENMESİ

Dilekçe ekine aşağıda belirtilen belgeler eklenir:

1-Lokal açılması konusunda alınmış yönetim kurulu kararının örneği,

2-Lokal olarak açılacak yerin tapu senedi örneği, kiralık ise kira kontratının örneği,

3- Ana gayrimenkulün tapu kayıtlarında mesken olarak görünen yerler için kat maliklerinin oy birliği ile aldıkları kararın örneği, mesken ve işyerinin birlikte yer aldığı binalarda mesken sahiplerinin tamamının onayı ve işyeri sahiplerinin oy çokluğu ile aldıkları kararın örneği, iş hanlarında ise yönetim kurulu kararı örneği,

4-Yapı kullanma (iskan) izin belgesi, bu belgenin bulunmadığı durumlarda ise ilgili belediyeden alınacak söz konusu yerin lokal olarak kullanılmasında sakınca olmadığına dair belge; bu alanlar dışındaki lokaller için Bayındırlık ve Iskan Müdürlüklerinden alınacak lokal olarak kullanılmasında sakınca olmadığına dair belge.

                   1 ay

 

6-

TÜKETİCİ SORUNLARI BAŞVURUSU

Matbu Dilekçe ekine aşağıda belirtilen belgeler eklenir.

1-Kimlik Fotokopisi,

2-Fatura,

3-Satış Fişi,

4-Garanti Belgesi,

5-Sözleşme vb.

Dilekçe ve eklerinin 2 (iki) suret halinde düzenlenmesi gerekmektedir.

6 ay

(Yapılan Başvurunun

Niteliği, Başvuru Konusu,

Mal ve Hizmetin Özelliği Gibi

Hususlar Dikkate Alınarak,

Karar Süresi En Fazla 6 Ay

Daha Uzatılabilir.)

 

                               

 

 

 

 

    7-

TİCARİ AMAÇLA İNTERNET TOPLU

KULLANIM SAĞLAYICI İZİN BELGESİ

Başvuru Belgeleri:

  1. Matbu Dilekçe,
  2. İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatının aslı ya da Belediyeden onaylı bir örneği,
  3. Vergi Levhasının onaylı bir örneği,
  1. Ruhsat sahibinin I Sorumlu Müdürün nüfus cüzdan fotokopisi,
  2. Telekomünikasyon Kurumundan alınan sabit IP numaralı sözleşme belgesinin onaylı bir örneği,
  3. TIB onaylı filtre programı lisans belgesinin onaylı bir örneği,
  4. Esnaf ve Sanatkârlar Oda Kayıt Belgesinin onaylı bir örneği,

8-7- Kamera Faturası yada kameranın takıldığı yerin fotoğrafı ile çalıştığına dair sorumluluk bölgesi dahilindeki Emniyet veya Jandarma Tutanağı (işyerinin giriş ve çıkışlarını görecek şekilde yüksek çözünürlüklü (en az 3 mega piksel) ve "İR" (gece görüşlü) kamera kayıt sistemine sahip özellikte olması gerekmektedir)

(İzin Belgesi verilen iş yerlerine yıl içerisinde defaten denetim gerçekleştirilir.)

                 15 gün

 

               

 

8-

5 EKİM 1961 TARİHLİ LAHEY

SÖZLEŞMESİ HÜKÜMLERİNE GÖRE

YURT DIŞINDA KULLANILACAK İDARİ NİTELİKLİ BELGELER

(APOSTİLLE TASDİK ŞERHİ) İLE

SÖZLEŞME DIŞINDAKİ ÜLKELERE

GİDECEK BELGELERİN TASDİK

İŞLEMİ

- ilçemizde bulunan kamu kurum ve kuruluşlarından alınan resmî belgeler ve noter onaylı belgelerin imza tasdiki işlemi. 1- Dilekçe

  1. Tasdik edilecek belgenin Belgeyi Getirecek Kişinin T.C. Kimlik Numarası yer alan kimliği,
  2. Belgeyi getiren kişi, yabancı ise pasaportu veya ikametgâh tezkeresi.
  3. Şirketler veya vize firmaları tarafından farklı kişilere ait belgeler getirilmesi halinde, şirketin antetli kağıdına düzenlenmiş ve kişilerin isimlerinin yer aldığı liste.

NOT:(Menderes İlçesinde düzenlenmiş belgeler tasdik edilir. Adli bel eler tasdik edilmez Adalet Komisyonlarınca tasdik edilir.

 

 

 

 

                   1 gün

 

9-

İNSAN HAKLARI İHLALLERİ BAŞVURUSU

- Dilekçe ve başvuru konusuyla ilgili belgeler.

                  30 gün

 

10-

ADLİ SİCİL BELGESİ (SABIKA KAYDI)

  1. Dilekçe
  2. Belgeyi isteyen kişinin T.C. Kimlik Numarası yer aldığı Nüfus Cüzdanı, Sürücü Belgesi veya Nüfus Kayıt örneği Belgelerinden herhangi birisinin aslı.

NOT: 18 yaşından küçüklerin müracaatında bakmakla yükümlü velisiyle birlikte gelmesi gerekmektedir.

                   2 Saat

 

11-

GERÇEK VE TÜZEL KİŞİLERİN

İHBAR VE ŞİKAYET DİLEKÇELERİ

Dilekçe (Varsa; başvuruya ilişkin bilgi ve belgeler)

                   30 gün

 

12-

4982 SAYILI BİLGİ EDİNME HAKKI

Başvuru formu

Not: (Cevap süresi 15 iş günüdür, bilginin başka kurumu ilgilendirmesi halinde süre 30 iş günüdür.

                      

                    15 gün

 

13-

CİMER BAŞVURUSU

Elektronik Ortamda Yapılan Başvuru

                     30 gün

 

14-

 

4483 SAYILI MEMURLAR VE DIGER

KAMU GÖREVLİLERİNİN

YARGILANMASI HAKKINDAKİ KANUN İLE İLGİLİ BAŞVURU

Şikayet Dilekçesi (Dilekçede bulunması gerekenler: Şikayetçinin adı, soyadı, adresi ve telefon numarası, şikayet edilen memurun adı, soyadı ve çalıştığı kurum)

                      30 gün

 

15-

MUHTAR İZİN MÜRACAATLARI

İmzalı, mühürlü izin talep dilekçesi (izne ayrılan Muhtarın yerine 1. Azası vekâlet edecektir)

 

                     30 gün

 

16-

YURT DIŞI BAKIM BELGESİ TASDİKİ

  1. Yurt Dışı Bakım Belgesi Formu (Bilgisayar veya Daktilo ile doldurulmuş Muhtar Onaylı)
  2. Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği.

 

                       1 gün

17-

2860 SAYILI YARDIM TOPLAMA

KANUNU GEREĞİNCE MÜRACAAT

Gerçek Kişilerden:

  1. Bir adet Dilekçe,
  2. Birer adet nüfus cüzdan fotokopisi,
  3. Bir adet adli sicil beyan yazısı,
  4. ikişer adet vesikalık fotoğraf,
  5. Bir adet rapor veya keşif özeti.
  6. Yardım toplama faaliyetinde görevlendirilecekler arasında kamu görevlileri bulunuyorsa, bunlarla ilgili mülki amirden alınan izin

yazısı.

Tüzel Kişilerden:

  1. Bir adet yönetim kurulu kararı,
  2. Birer adet nüfus cüzdan fotokopisi,
  3. Bir adet adli sicil beyan yazısı,
  4. İki' şer adet vesikalık fotoğraf,
  5. Bir adet rapor veya keşif özeti.

Yardım toplama faaliyetinde görevlendirilecekler arasında kamu görevlileri bulunuyorsa, 5072 sayılı Kanun hükümleri saklı kalmak kaydıyla bunlarla ilgili mülki amirden alınan bir adet izin belgesi, Kurumların Yardım Toplama Taleplerinde;

  1. Bir adet başvuru yazısı,
  2. Bir adet Kurum amirinin onayı,
  3. Birer adet nüfus cüzdan fotokopisi,
  4. İki'şer adet vesikalık fotoğraf,
  5. Bir adet adli sicil beyan yazısı

                      30 gün

18-

KAMU GÖREVLİLERİ ETİK DAVRANIŞ İLKELERİ

Dilekçe

                                                                       15 gün

19-

GÖREV BELGESİ TALEBİ

Dilekçe

                                                                       1 gün

               

Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenilmesi veya başvuru eksiksiz belge ile yapıldığı halde, hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.

 

İlk Müracaat Yeri

 

İkinci Müracaat Yeri

 

 İsim

Arzu TÜRKAYDIN

  İsim

Cevat ÇELİK

Unvan

İlçe Yazı İşleri Müdürü

Unvan

Kaymakam

Adres

Kaymakamlık Binası Kat:2 Menderes/İZMİR

Adres

Kaymakamlık Binası Kat:2 Menderes/İZMİR

Telefon

0 232 7821462

Telefon

0 232 7821462

 Faks

0 232 7821462

 Faks

0 232 7821462

e-posta

arzu.turkaydin@icisleri.gov.tr

 

e-posta

menderes@icisleri.gov.tr

         

 

 
 
Kasım Paşa Mah. Atatürk Cad. 35470 Menderes/ İZMİR
(0 232) 782 14 44